ZasadyGry.pl

 
 
 Menu:

alfabetyczny
 spis gier

 Podział wg
 rodzaju:

gry karciane

gry planszowe

gry sportowe

gry hazardowe

gry na kartce
       i inne


dodaj stronę do
 ulubionych

informacje o
 serwisie

 

     

Brydż - zasady gry

Zasady gry w brydża - strona 2/4

   Lew zbierany jest przez gracza który dołożył najstarsza kartę w kolorze wyłożonym lub przez gracza który nie miał karty w kolorze wyłożonym i dołożył kartę w kolorze atutowym. Jeśli kilku graczy dołożyło kolor atutowy, lew zabiera ten który dołożył najstarsza kartę w kolorze atutowym.
Zebrany lew jest własnością obydwu partnerów, bez względu na to który z nich go zebrał.

Licytacje rozpoczyna rozdający, po nim licytują kolejno gracze zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Gracz którego jest kolej licytowania może pasować ("pas") lub zadeklarować kontrakt.
Kontrakt obowiązuje do zabrania 6 lew + dodatkowo takiej ilości lew która została zadeklarowana.
Przykładowe kontrakty:
1 pik - obowiązek zebrania 7 lew w tym jednego w kolorze pik;
3 karo - obowiązek zebrania 9 lew w tym trzech karo;
Kontrakt może być przelicytowany przez innego gracza przez kontakt o większej wysokości lub tej samej wysokości ale starszym kolorze. Można przelicytować zarówno przeciwnika jak i partnera w grze.
Licytacja dobiega końca gdy po zgłoszonym kontrakcie trzej kolejni gracze psują. Podczas licytacji gracz który pasował może licytować w ponownie gdy przyjdzie jego kolej, inaczej mówiąc zgłoszenia "pasa" nie wyklucza gracza z licytacji. Dwaj partnerzy mogą przelicytowywać się wzajemnie nawet gdy przeciwnicy ciągle "pasują".

Jeśli gracz który wygrał licytacje nie zdoła zebrać zgłoszonej ilości lew, nic nie zapisuje, a przeciwnicy zapisują na swoje konto punkty za każdą lewę brakującą do zrealizowania kontraktu.

Po każdym przebiciu kontraktu przeciwnik może zalicytować "kontra". Deklaruje tym, że nie dopuści do wygrania zalicytowanego kontraktu. Po kontrze, strona skontrowana może zalicytować "rekontra" co jest dodatkowym zobowiązaniem do zrealizowania kontraktu. Kontra i rekontra zwiększają zapis (punkty). Kontra lub rekontra uprawomocniają się, gdy nastąpią po niej trzy "pasy". Każde przelicytowanie kontraktu anuluje kontrę i rekontrę.
Po zakończeniu licytacji rozpoczyna się rozgrywka.

<<< poprzednia strona kolejna >>>
~

 

 

(c) 2007 ZasadyGry.pl - Wszelkie prawa, włącznie z autorskimi zastrzeżone. Gry towarzyskie.

W serwisie zostały zawarte zasady, przepisy, reguły najpopularniejszych gier karcianych, planszowych, sportowych, hazardowych, rozgrywanych na kartce i innych.