ZasadyGry.pl

 
 
 Menu:

alfabetyczny
 spis gier

 Podział wg
 rodzaju:

gry karciane

gry planszowe

gry sportowe

gry hazardowe

gry na kartce
       i inne


dodaj stronę do
 ulubionych

informacje o
 serwisie

 

     

Kierki - zasady gry

Zasady gry w kierki - strona 1/3

   Gra występująca w wielu odmianach, przeznaczona jest w zasadzie dla czterech graczy, zasadami różniąca się od innych gier karcianych głównie niejako "odwrotnymi" zasadami. Zwyciężcą zostaje ten gracz któremu uda się do minimum uniknąć zapisania na swoim koncie punktów i lew negatywnych.

Gra toczy się przy użyciu pełnej tali, tj. 52 kart. Starszeństwo kart od asa do dwójki. Wartość punktowa kart różna w różnych rozgrywkach.

Grając w cztery osoby, gracze rozdają karty kolejno. Każdy z nich otrzymuje po 13 kart. Pierwszy rozpoczyna grę gracz po lewej stronie od rozdającego. Brak koloru atutowego, jednak istnieje obowiązek dorzucania kart do wyłożonego koloru. nie ma obowiązku przebijania starszą kartą w kolorze wyjścia. Gracz który zabrał pierwszą lewę, wychodzi od następnej lewy i tak dalej.

Pełna partia składa się z 6 kolejnych rozdań. W każdym z nich inne karty są minusowe. Gracz który w danym rozdaniu weźmie jedną lub więcej kart minusowych, zapisuje sobie na konto odpowiednia ilość punktów ujemnych.

Pierwsze rozdanie. Zadanie: nie brać lew. Za każda zabraną lewę przysługuje 20 punktów.

Drugie rozdanie. Zadanie: nie brać kier. Za każda karte kier: 20 punktów (w tym rozdaniu nie wolno, gdy ma się inne karty na ręku, wychodzić w kiery).

Trzecie rozdanie. Zadanie: nie brać dam. Za każdą zebrana damę gracz otrzyma 60 punktów.

Czwarte rozdanie. Zadanie: nie zbierać króli ani waletów. Za każdego zebranego chłopca (król lub walet) przysługuje: 30 punktów.

<<< poprzednia strona kolejna >>>
~

 





 

 

(c) 2007 ZasadyGry.pl - Wszelkie prawa, włącznie z autorskimi zastrzeżone.