ZasadyGry.pl

 
 
 Menu:

alfabetyczny
 spis gier

 Podział wg
 rodzaju:

gry karciane

gry planszowe

gry sportowe

gry hazardowe

gry na kartce
       i inne


dodaj stronę do
 ulubionych

informacje o
 serwisie

 

     

Kanasta - zasady gry

Zasady gry w kanastę - strona 3/4

   Specyficzną rolę w grze pełnią czarne trójki (pik i trefl) – blokujące stos. Gdy wierzchnia karta na stosie to czarna trójka, stosu nie można kupić nawet za okazaniem dwu innych czarnych trójek w toku gry nie można na stole budować układów złożonych z czarnych trójek, można to zrobić dopiero w momencie kończenia gry.

   Kartami blokującymi stos są dla każdej z drużyn karty o takiej samej wysokości, co wyłożona kanasta, np. jeśli na stole leży kanasta dam, nie można wziąć karty ze stosu jeśli wierzchnią jest dama.

   Kartami zamykającymi stos dla obydwu drużyn są jokery (prawdziwe i fałszywe).

   Jeśli karta odkrywaną na początku okazuje się joker lub trójka, odkrywa się następną kartę.

   Czerwone trójki pełnia specjalną rolę w grze, są dodatkowo premiowane. Po rozdaniu kart wszyscy gracze, którzy posiadają czerwone trójki, maja obowiązek ich natychmiastowego wyłożenia na stół, a każdą z wyłożonych trójek zastąpić jedną karta z ukrytego stosu leżącego na stole.

   Gdy dokupimy kartę z zakrytego stosu i będzie nią czerwona trójka to mamy obowiązek wyłożyć ja od razu na stół, lecz nie pobieramy dodatkowej karty.
Podwójny zakończeniem gry, dodatkowo premiowanym, nazywamy moment zakończenia gry, w którym gracz wykłada wszystkie karty z ręki w nowych układach lub dokłada je do wyłożonych już na stół.

   Skończeniem gry z ręki natomiast nazywamy moment zarówno otwarcia jak i zakończenia gry poprzez wyłożenie wszystkich kart z ręki.

<<< poprzednia strona kolejna >>>
~

 
 

(c) 2007 ZasadyGry.pl - Wszelkie prawa, włącznie z autorskimi zastrzeżone.