|
Menu:
alfabetyczny
spis gier
Podział
wg
rodzaju:
gry karciane
gry planszowe
gry sportowe
gry hazardowe
gry na kartce
i inne
dodaj stronę do
ulubionych
informacje o
serwisie
|
|
|
Kanasta - zasady gry
Zasady gry w kanastę - strona 3/4
Specyficzną rolę w grze pełnią czarne trójki (pik i
trefl) – blokujące stos. Gdy wierzchnia karta na stosie to czarna
trójka, stosu nie można kupić nawet za okazaniem dwu innych czarnych
trójek w toku gry nie można na stole budować układów złożonych z
czarnych trójek, można to zrobić dopiero w momencie kończenia gry.
Kartami blokującymi stos są dla każdej z drużyn karty o takiej
samej wysokości, co wyłożona kanasta, np. jeśli na stole leży
kanasta dam, nie można wziąć karty ze stosu jeśli wierzchnią jest
dama.
Kartami zamykającymi stos dla obydwu drużyn są jokery (prawdziwe i
fałszywe).
Jeśli karta odkrywaną na początku okazuje się joker lub trójka,
odkrywa się następną kartę.
Czerwone trójki pełnia specjalną rolę w grze, są dodatkowo
premiowane. Po rozdaniu kart wszyscy gracze, którzy posiadają
czerwone trójki, maja obowiązek ich natychmiastowego wyłożenia na
stół, a każdą z wyłożonych trójek zastąpić jedną karta z ukrytego
stosu leżącego na stole.
Gdy dokupimy kartę z zakrytego stosu i będzie nią czerwona trójka
to mamy obowiązek wyłożyć ja od razu na stół, lecz nie pobieramy
dodatkowej karty.
Podwójny zakończeniem gry, dodatkowo premiowanym, nazywamy moment
zakończenia gry, w którym gracz wykłada wszystkie karty z ręki w
nowych układach lub dokłada je do wyłożonych już na stół.
Skończeniem gry z ręki natomiast nazywamy moment zarówno otwarcia
jak i zakończenia gry poprzez wyłożenie wszystkich kart z ręki.
<<< poprzednia strona
kolejna >>>
~ |
|
|