Menu: Podział
wg
|
Kierki - zasady gryZasady gry w kierki - strona 2/3Piąte rozdanie. Zadanie: nie zbierać króla kier, za jego zbiórkę gracz otrzymuje aż 150 punktów. W tym rozdaniu nie wolno, w przypadku posiadania innych kart, wychodzić w kiery. Posiadacz króla kierowego ma obowiązek zrzucić go przy pierwszej okazji.Szóste rozdanie. Zadanie: nie brać ostatnich dwóch lew, za zebranie jednej z dwóch lew przysługuje 75 punktów. W przypadku zebrania dwóch ostatnich lew przez tego samego gracza, otrzymuje on 150 punktów. Za zgoda wszystkich graczy możliwe jest rozegranie siódmego zadania! Siódme rozdanie zwane rozbójnikiem. Wszystkie karty minusowe z poprzednich rozgrywek są punktowane w tym rozdaniu. Nie wolno także wychodzić w kiery (w przypadku posiadania innych kart). Przy grze w kierki w trzy osoby z tali usuwana jest dwójka trefl i każdy z graczy otrzymuje po 17 kart. Zasady rozdań nie ulegają zmianie. Małej modyfikacji poddaje się punktowanie: za lewę - 15 punktów, za kiery - 20 punktów, za damę - 60 punktów, za chłopców - 30 punktów, za króla kierowego - 140 punktów, za ostatnie dwie lewy - 70 punktów (za każdą jedną). W kierki można zdobywać również punkty dodatnie:
<<< poprzednia strona
kolejna >>> |
|
||||
(c) 2007 ZasadyGry.pl - Wszelkie prawa, włącznie z autorskimi zastrzeżone. |