ZasadyGry.pl

 
 
 Menu:

alfabetyczny
 spis gier

 Podział wg
 rodzaju:

gry karciane

gry planszowe

gry sportowe

gry hazardowe

gry na kartce
       i inne


dodaj stronę do
 ulubionych

informacje o
 serwisie

 

     

Pinkerton - zasady gry

Zasady gry w pinkertona - strona 1/3

   Gra karciana dla 2 do 6 osób rozgrywana przy użyciu 2 tali kart. 

Wartości kart:

od 2 do 10 normalnie
As = 1  K = 40   D = 30   J = 20
kolor czarny (pik, trefl) wartości ujemne
kolor czerwony (kier, karo) wartości dodatnie

Przebieg rozgrywki:

I.Na początku każdy gracz otrzymuje po pięć kart, a następnie z wierzchu pozostałych kart rozdający odsłania jedną, kładąc ją na środku stołu. Celem graczy jest wyrzucenie z ręki takich dwóch kart, których wartość byłaby równa lub większa (w wypadku wartości ujemnych mniejsza) od wartości karty (później kart) na środku. 

Np. na środku stołu znajduje się karta 9♠. Gracz musi wyrzucić dwie karty, których suma będzie równa lub mniejsza (ponieważ to wartość ujemna) –9 np.

10♠ (lub ♣) i As♥ ponieważ –10 (10♠) + 1 (As♥) = -9    lub
D♣ i J♦ ponieważ – 30 (D♣) + 20 (J♦) = -10

 Na środku znajduje się 3♥:
10♦ i J♦ ponieważ 10 + 20 = 30  30>3
K♥ i D♣ ponieważ 40 – 30 = 10 10>3
As♦ i 2♥ ponieważ 1 + 2 = 3

Jeśli któryś z graczy nie będzie miał odpowiednich dwóch kart, musi pasować. Sygnalizuje to poprzez położenie dowolnej karty ze swojej ręki przed sobą. Karta ta jest zakryta i gracz nie może jej od tej pory wykorzystać. Gracz może dwa razy pasować podczas gry, choć gracze mogą umówić się na większą ilość. Gracz może też usunąć pas ze swojego kąta i odzyskać kartę, jeśli podczas swojej kolejki wyrzuci dwie karty, których wartość jest równa ( nie większa lub mniejsza) wartości kart na środku.

<<< poprzednia strona kolejna >>>
~

 





 

 

(c) 2007 ZasadyGry.pl - Wszelkie prawa, włącznie z autorskimi zastrzeżone.