ZasadyGry.pl

 
 
 Menu:

alfabetyczny
 spis gier

 Podział wg
 rodzaju:

gry karciane

gry planszowe

gry sportowe

gry hazardowe

gry na kartce
       i inne


dodaj stronę do
 ulubionych

informacje o
 serwisie

 

     

Remik - zasady gry

Zasady gry w remika - strona 2/4

Sekwens może być utworzony (choć to niezwykle rzadki przypadek) nawet z dziesięciu kart, komplet zaś najwyżej z czterech.

Wartość punktowa kart w ręce i tym samym wysokość wygranej wynosi:
- za karty w kompletach lub sekwensach: 0 punktów;
- za luźne figury (król, dama, walet): po 10 punktów;
- za luźne blotki (od asa do dziesiątki): równowartość każdej blotki, np. za dziewiątkę 9 punktów, a za czwórkę cztery punkty. As punktowany jest 1 punktem.

Gracz, który ma w ręku dziesięć lub mniej punktów może zapukać, to jest po dobraniu karty z talonu lub ze stosu, zrzucić jedną kartę z ręki i karty z ręki wyłożyć na stół. Wówczas jego przeciwnik wykłada na stół posiadane przez siebie układy kart, może także ze swoich luźnych kart (nie w układach) dołożyć te które pasują do układu przeciwnika (np. czwartą dziesiątkę do wyłożonych trzech dziesiątek, ósemkę i dziewiątkę serce do wyłożonego sekwensu piątki, szóstki i siódemki serce. Nie wolno dokładać kart do kart luźnych.

Przykładowo: wykładający wyłożył układy kart oraz trójkę pik (czyli ma trzy punkty). Przeciwnik ma czwórkę i piątkę serce - jednak nie może ich dołożyć do luźnej trójki wykładającego się (musi je policzyć jako swoje punkty).

Jeżeli stukający/wykładający miał mniejszą ilość punktów niż suma punktów kart luźnych jego przeciwnika, po wyłożeniu zapisuje sobie różnicę na swoja korzyść. Jeśli natomiast okaże się, że przeciwnik wykładającego się miał mniej punktów niż wykładający, to przeciwnik wykładającego zapisuje sobie różnice na swoją korzyść różnice punktów oraz 25 punktów premii.

<<< poprzednia strona kolejna >>>
~

 





 

 

(c) 2007 ZasadyGry.pl - Wszelkie prawa, włącznie z autorskimi zastrzeżone.