|
Menu:
alfabetyczny
spis gier
Podział
wg
rodzaju:
gry karciane
gry planszowe
gry sportowe
gry hazardowe
gry na kartce
i inne
dodaj stronę do
ulubionych
informacje o
serwisie
|
|
|
Rummikub - zasady gry
Zasady gry w rummikub - strona 2/3
Po
otwarciu gry przez gracza, może on wykonywać manipulacje z kośćmi
odkrytymi leżącymi na stole (mogą to być układy i grupy wyłożone
zarówno przedniego jak i przez innych graczy). Gracz podczas
manipulacji musi pozbyć się, co najmniej jednej kości ze swojej
tablicy, jeśli tego nie zrobi, to musi pobrać jedna kość z banku.
Podczas manipulacji nie może pozostać na stole rozbita seria (czyli
np. tylko dwie kostki o kolejnych numerach w jednym kolorze) ani
grupa. Manipulacje muszą być przeprowadzane w taki sposób aby na
stole zawsze znajdowały się pełne serie i grupy.
Seria praktycznie może składać się z trzynastu kostek o tym samym
kolorze i kolejnych numerach, grupa natomiast minimalnie z 3 kostek
o tym samym numerze a innym kolorze, a maksymalnie z 4.
Podczas manipulacji gracz może pomniejszyć grupę lub serię, rozbić
ją, podzielić na mniejsze części z zachowaniem jednak zasady, iż
seria ani grupa nie może być zbudowana z mniejszej ilości kostek niż
3.
Przy manipulacjach należy także pamiętać o zasadzie, że żadna z
kostek już wyłożonych nie może powrotem trafić na tablicę żadnego z
graczy.
W grze występują dwa jokery, ich specjalną funkcją jest możliwość
zastąpienia przez nie każdej kości przy tworzeniu serii lub grupy.
Joker przybiera wartość kości, która zastępuje.
<<< poprzednia strona
kolejna >>>
~ |
|
|