ZasadyGry.pl

 
 
 Menu:

alfabetyczny
 spis gier

 Podział wg
 rodzaju:

gry karciane

gry planszowe

gry sportowe

gry hazardowe

gry na kartce
       i inne


dodaj stronę do
 ulubionych

informacje o
 serwisie

 

     

Rummikub - zasady gry

Zasady gry w rummikub - strona 2/3

    Po otwarciu gry przez gracza, może on wykonywać manipulacje z kośćmi odkrytymi leżącymi na stole (mogą to być układy i grupy wyłożone zarówno przedniego jak i przez innych graczy). Gracz podczas manipulacji musi pozbyć się, co najmniej jednej kości ze swojej tablicy, jeśli tego nie zrobi, to musi pobrać jedna kość z banku.

   Podczas manipulacji nie może pozostać na stole rozbita seria (czyli np. tylko dwie kostki o kolejnych numerach w jednym kolorze) ani grupa. Manipulacje muszą być przeprowadzane w taki sposób aby na stole zawsze znajdowały się pełne serie i grupy.

   Seria praktycznie może składać się z trzynastu kostek o tym samym kolorze i kolejnych numerach, grupa natomiast minimalnie z 3 kostek o tym samym numerze a innym kolorze, a maksymalnie z 4.

   Podczas manipulacji gracz może pomniejszyć grupę lub serię, rozbić ją, podzielić na mniejsze części z zachowaniem jednak zasady, iż seria ani grupa nie może być zbudowana z mniejszej ilości kostek niż 3.

   Przy manipulacjach należy także pamiętać o zasadzie, że żadna z kostek już wyłożonych nie może powrotem trafić na tablicę żadnego z graczy.

   W grze występują dwa jokery, ich specjalną funkcją jest możliwość zastąpienia przez nie każdej kości przy tworzeniu serii lub grupy. Joker przybiera wartość kości, która zastępuje.

 

 

<<< poprzednia strona kolejna >>>
~

 

 

(c) 2007 ZasadyGry.pl - Wszelkie prawa, włącznie z autorskimi zastrzeżone.