|
Menu:
alfabetyczny
spis gier
Podział
wg
rodzaju:
gry karciane
gry planszowe
gry sportowe
gry hazardowe
gry na kartce
i inne
dodaj stronę do
ulubionych
informacje o
serwisie
|
|
|
Rummikub - zasady gry
Zasady gry w rummikub - strona 3/3
Przykład:
Jeśli na stole leży seria zbudowana z niebieskiej trójki, jokera i
niebieskiej piątki, gracz wykonujący swój ruch i manipulujący na
stole, może w miejsce jokera wstawić niebieską czwórkę (jeśli takowa
posiada na swojej tablicy lub może zabrać ją z innego wyłożonego
układu lub grupy), jednakże jokera musi w tym samym ruchu
wykorzystać do zbudowania innej serii lub grupy (joker musi pozostać
wyłożony na stole).
Jako, iż manipulacje mogą trwać bardzo długo warto ustalić przed
gra czas na nie przeznaczony, np. 2 minuty. Jeśli gracz nie zdąży
skończyć swoich manipulacji w tym czasie musi poukładać kostki na
stole tak jak leżały przed rozpoczęciem jego ruchu i wziąć karnie z
banku 3 kostki.
Rozgrywka kończy się, gdy jeden z graczy wyłoży wszystkie klocki ze
swojej tablicy. Gracze mogą kontynuować rozgrywki dalej zapisując
punkty z poprzednich, w takim wypadku stosuje się następująca
punktację:
- gracz, który pierwszy wyłożył wszystkie klocki otrzymuje sumę
punktów z klocków pozostałych na tablicach innych graczy
- każdy gracz przegrany otrzymuje minus tyle punktów ile pozostało
mu na tablicy
- jeśli gracz wygrywający pozostawił sobie na tablicy jokera
(jednego lub dwa), ale wszystkie inne kostki wyłożył) to otrzymuje
za każdego po 30 punktów.
Cała gra może trwać dowolną, ustaloną z góry ilość rozgrywek (np.
5).
Życzymy przemyślanej strategii i wielu wygranych!
<<< poprzednia strona
kolejna >>>
~ |
|
|