ZasadyGry.pl

 
 
 Menu:

alfabetyczny
 spis gier

 Podział wg
 rodzaju:

gry karciane

gry planszowe

gry sportowe

gry hazardowe

gry na kartce
       i inne


dodaj stronę do
 ulubionych

informacje o
 serwisie

 

     

Rummikub - zasady gry

Zasady gry w rummikub - strona 3/3

    Przykład:

   Jeśli na stole leży seria zbudowana z niebieskiej trójki, jokera i niebieskiej piątki, gracz wykonujący swój ruch i manipulujący na stole, może w miejsce jokera wstawić niebieską czwórkę (jeśli takowa posiada na swojej tablicy lub może zabrać ją z innego wyłożonego układu lub grupy), jednakże jokera musi w tym samym ruchu wykorzystać do zbudowania innej serii lub grupy (joker musi pozostać wyłożony na stole).

   Jako, iż manipulacje mogą trwać bardzo długo warto ustalić przed gra czas na nie przeznaczony, np. 2 minuty. Jeśli gracz nie zdąży skończyć swoich manipulacji w tym czasie musi poukładać kostki na stole tak jak leżały przed rozpoczęciem jego ruchu i wziąć karnie z banku 3 kostki.

   Rozgrywka kończy się, gdy jeden z graczy wyłoży wszystkie klocki ze swojej tablicy. Gracze mogą kontynuować rozgrywki dalej zapisując punkty z poprzednich, w takim wypadku stosuje się następująca punktację:
- gracz, który pierwszy wyłożył wszystkie klocki otrzymuje sumę punktów z klocków pozostałych na tablicach innych graczy
- każdy gracz przegrany otrzymuje minus tyle punktów ile pozostało mu na tablicy
- jeśli gracz wygrywający pozostawił sobie na tablicy jokera (jednego lub dwa), ale wszystkie inne kostki wyłożył) to otrzymuje za każdego po 30 punktów.

   Cała gra może trwać dowolną, ustaloną z góry ilość rozgrywek (np. 5).

   Życzymy przemyślanej strategii i wielu wygranych!

<<< poprzednia strona kolejna >>>
~

 

 

(c) 2007 ZasadyGry.pl - Wszelkie prawa, włącznie z autorskimi zastrzeżone.